Час діяти

Маргарита Калюжна,
вчитель англійської мови,
НВК «Кіровоградський Колегіум»
E-mail: verritka@ukr.net


Intel для мене – рушійний мотиватор моїх творчих здобутків та внутрішнього самовдосконалення. Мій старт — Всеукраїнський конкурс «Успішний проект 2010»— приніс мені перемогу та надихнув на впровадження у власній освітній діяльності проектної технології. З кожним новим проектом змінювалася і я, і мої учні. Діти набували здатності свідомо відтворювати засвоєний матеріал, співпрацювати в команді, знаходити незвичні рішення. Поступово змінюється їхній образ мислення та ставлення один до одного та до самого себе. Вони намагаються знайти відповідь на запитання «Яким чином я можу це зробити?» Розуміння власних навчальних здібностей надихає дітей на подальшу роботу, формує у них високий рівень очікувань та створює позитивну атмосферу в класі.

Перший  крокучителя — змінити себе, своє бачення освітнього процесу. Навчитися впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології в навчальні плани, організовувати співпрацю між учнями, колегами та батьками і відтворювати отриману інформацію. Усе це формує навички ХХІ століття, якими повинен володіти вчитель: співпраця та спілкування, творчість та інновації, критичне мислення та вирішення проблем, інформаційна грамотність, самостійність та гнучкість. 

Крок другий— розробити новий зміст навчальних планів та створити освітній простір нового типу. Вимогою часу є постійне самовдосконалення, пошук нових рішень.

Зміна освітнього середовища зумовлює до зміни у поведінці, а це, у свою чергу, вимагає нових умінь, з’являються фундаментальні цінності, які ведуть до особистості та усвідомлення того, хто ми.

І це спонукало мене взяти участь у Міжнародній освітній науково-практичній онлайн-конференції«Нова школа: мій маршрут», яка тривала 20 серпня — 17 листопада 2012 р.

Корпорація Intelзавжди пропонує інноваційні заходи для вчителя, наприклад, освітня онлайн-конференція «Нова школа – мій маршрут». І кожного разу я знаходжу для себе новий поштовх до розробки індивідуальної освітньої траєкторії. З усього багатства запропонованих активностей вчитель може вибрати заходи, які найбільшою мірою відповідають його інтересам  та прагненню до навчання впродовж усього життя. Можливість вибору підкреслює доступність та варіативність шляхів для досягнення мети.

Формат конференції дав можливість кожному спроектувати і реалізувати свій власний освітній маршрут. Індивідуальний підхід і дистанційне навчання дали змогу не лише отримати знання без відриву від своєї основної діяльності, але і відразу ж застосувати їх на практиці, в рамках навчальної та адміністративної роботи.

Наприклад, ми з учнями створили сайт класу — Колегіум ТІМ (рис. 1) https://sites.google.com/site/collegiumtim/home




Провели геокешинг — це гра із застосуванням супутникових навігаційних систем GPS, яка полягає у знаходженні схованок, зроблених іншими учасниками гри.


Навчалися використовувати у навчальній діяльності соціальні мережі В Контакте, Facebook, Twitter та Wiki (рис. 2). Подорожували до зірок за допомогою WorldWideTelescopeта багато іншого. 

І як результат —II місце у конференції за підсумками балів та подорож до Лондона на Всесвітню освітню виставку BETT (рис. 3). 



Відвідування виставки BETT 2013у Лондоні, змінило моє уявлення про освітнє середовище. Персоналізоване навчання, віртуальне середовище, врахування думки учня у побудові навчальних планів, гейміфікація, залучення громадськості до життя школи та багато іншого. Змінюється роль учителя – він впроваджує не лише технологій, а й новий зміст освіти. І дуже багато залежить від його вмотивованості.

Одним із мотиваторів для мене стала соціальна мережа Edugalaxy. На мій погляд, вона вдало поєднує інформаційний контент та менеджмент. Надає можливість кожному висловитися та залежно від рейтингу програми – кількість повідомлень у власному блозі, участь у конкурсах – отримати цінний подарунок. Перевага Edugalaxy— створення власного бренду на пострадянському просторі (рис. 4). Ваше ім’я стає запорукою вашого успіху. 



Створенню власного бренду сприяє і формування персональної навчальної мережі.

Персональна навчальна мережа (ПНМ) — цеспільнота професіоналів, головна мета якої отримання та віддача знань, ідей та досвіду. Це — один зі шляхів формування ІК-компетентності сучасного вчителя.

Будується ПНМ за допомогою соціальних сервісів, наприклад, соціальних мереж, закладок, файлосховищ, блогів, вікі, відео та фото.

Раджу створити власний профайл, наприклад, за допомогою сервіса Linkedin. Профайл має включати вашу фотографію, коротку біографію, опис професійного досвіду, лінк на власний сайт чи блог. Це своєрідне поєднання Вашої автобіографії та резюме доступне широкому колу людей, дозволяє краще пізнати одне одного. Linkedin – світова соціальна мережа створена для спілкування та обміну думками серед спеціалістів та експертів у різних галузях. Чим більше правдивої інформації, тим більше можливостей для кар’єрного зростання. Розгляньте створення власного імені за допомогою ініціалів та прізвища, або варіації імені та прізвища, щоб Вас легко могли знайти колеги та однодумці.

Наприклад, мій профайл  Маргарита Калюжна (рис. 5). 



Блог. Вікіпедія пропонує наступне визначення: це веб-сайт, головний зміст якого – записи, зображення чи мультимедія, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Блог також може бути використанийяк професійний інструмент – для обміну інформацією, формулюваннязапитань, коментування, використання мультимедіа – фото, відео. Зручний, безпечний, надає можливість співпраці з учнями та їхніми батьками.

Існує декілька безкоштовних платформ для організації ведення власного блогу: WordpressEdublogsBloggerLivejournal 

Мій блог My Travelling with Web (рис. 6) присвячено навчальним або інформаційно-комунікаційним технологіям в освіті та їх застосуванню на уроках англійської мови.  Для нього я обрала платформу Blogger – зручний інтерфейс, функція сторінок, власний шаблон, спільний акаунт з Google, коментарі читачів та багато іншого. 



Також наведу приклад блогу одного з  моїх учнів, де представлено письмові завдання за темою та результати проектної роботи. 




http://smilekir.blogspot.com/


Ідеї для блогінгу: щотижневий журнал шкільних подій, огляд літературних новинок, науковий щоденник, аналіз та самоаналіз уроку, коментарі учнів, тощо.

Твіттер. Популярний мікроблогінг. Останнім часом дуже часто використовую у своїй роботі: як джерело цікавих статей про інформаційно-комунікаційні технології та їх використання в освіті, як поширення власного досвіду. Мій Твіттер: @margo_kalyuzhna (рис. 8). 



Твіттер – це можливість спілкування з однодумцями, експертами, створення тематичних чатів, відправлення повідомленьне більше 140 знаків, можливість обирати фолловерів, працювати з хештегами, робити оголошення для колег та учнів.

Головні уміння вчителя під час створення ПНМ: застосування способів і методів обробки та аналізу інформації та брендування власної ПНМ.

Пропоную об’єднати та поширити досвід впровадження ІКТ за допомогою хештегу #iteachua.

Хештег — це тег, який позначає повідомлення, які об’єднані спільною тематикою у Твіттері, йому відповідає символ #. Він є своєрідним ключовим словомдля пошуку інформації.

Наприклад,  якщо його додати до свого тві-повідомлення хештег #education, то усі, хто читає вас, автоматично отримають це повідомлення. Також, натиснувши на сам хештег, який є активним посиланням, можна у хронологічному порядку ознайомитися з усіма новинами, які відповідають тематиці «освіта». Ви дивитеся вебінари, читаєте блоги, переглядаєте Твіттер та Ютюб – Ви залишаєтеся на вістрі тенденцій у сфері освіти.

Поставте запитання: що ви можете запропонувати іншим? Корисні інтернет-ресурси, посилання, плани уроків, ідеї, майстер-класи, дискусії, обговорення питань тощо. Знаходьте час перевіряти свої акаунти та відповідати на коментарі до ваших постів – це сприятиме поширенню інформації про ваш досвід.

Перш ніж розпочати створення Персональної Навчальної Мережі визначте для себе, наскільки ви готові бути відкритою людиною для інших, яку інформацію про себе ви готові зробити публічною. Усе, що ви напишете, залишиться в Інтернеті вашим своєрідним інформаційним відбитком. Безпека в Інтернеті залежить лише від вас, перш ніж писати – подумайте.

Світ інформаційних технологій безмежний. Впровадження їх в освітню діяльність обумовлено метою уроку, результатами, яких прагнемо досягти та урахуванням вікових особливостей учнів. Перевага залишається за змістом навчання. Поширюйте власні надбання – шлях до участі у міжнародних виставках, конференціях, шлях вашого успіху.

Час очікувань та нерішучості залишився у минулому. З’явилася впевненість у собі, усвідомлення своєї позиції, прагнення поділитися власним досвідом. Цьому сприяє і ведення блогу, і виступи на конференціях, і майстер-класи,  і створення школи он-лайн. Шановні колеги, трансформуємо бачення сучасної освіти разом з Intel!

<<